Sering Sapa Pel4nggan “Sayang, Nak Minum Apa”, Restoran Ini Sentiasa ‘Penuh’ D3ngan Pelanggan

Selain menjadi tumpvan ker4na makanan yang enak, kebanyakan kedai makan atau restoran juga mempunyai pelbagai tarikan yang membu4tkan orang ramai sentiasa berkunjung untuk menjamu selera.

Sama seperti restoran yang tular di Ind0nesia ini yang mempunyai cara yang sangat unik untuk menarik perhatian pelanggan.

Restoran yang dikenali sebagai Rumah Makan Alami Sayang di Wonogiri itu dilaporkan sering menyapa pelanggannya dengan pangg1lan “sayang” atau “helo sayang”. Kaedah tersebut membuatkan restoran itu menjadi tular di media sosial.

Malah, ramai pengunjung yang dikatakan merasa g3mbira ket1ka berada di dalam restoran itu.

Menurut Suarasurakarta, kini restoran tersebut telah membuka satu lagi cawangan di Kabupaten Ngadirojo.

“Helo sayang, sila masuk. Apa yang aw4k nak minum say4ng?,” kata salah seorang pengurus dan juga pelayan di restoran itu, Asih.

Pemilik restoran itu, Sulastri, mencipta inisiatif panggilan sayang selepas mendapat pengalaman ketika merantau ke Kalimantan bersama suaminya.

Ketika di sana, mereka sering membeli sayur dan ketika itu penju4l sayur juga selalu memanggil mereka sayang.

“Dari situ, Sulastri mengajak suaminya membuka kedai makan dan menerapkan konsep panggilan sayang kepada pelanggan,” kata Asih yang juga merupakan adik kandung kepada Sulastri.

Difahamkan, respon para pelanggan ketika dipanggil sayang adalah berbeza. Ada yang gembira, senyum, tertawa dan bahkan sehingga membuatkan raut w4jah pasangan k3kasih kelihatan sensitif. Namun, tidak pernah ada yang marah.

“Memang terkadang kalau pasangan kekasih ke sini, ada seb4hagian wanita yang kurang senang. Tetapi kami jelaskan bahawa semua pelanggan kami panggil sayang, tidak kira lah kanak-kanak, remaja, ibu bapa hingga ke datuk dan n3nek,” ujar Asih.

Sumber: Suarasurakarta | SiakapKeli

Dah Baca ? Sila Share dan kongsi dengan rakan Anda !

Sila join group Rakyat Marhaen untuk dapatkan lebih banyak info viral yang cun cun !

Pihak Larjuna TV tidak akan bertanggungjawab ke atas sebarang komen yang diberikan oleh mana mana pihak di media sosial ini ! Ia adalah pandangan dan perasaan daripada pengguna serta pemilik akaun itu sendiri. Segala Amaran atau risiko adalah tanggungjawab pengguna itu sendiri !

About admin

Check Also

Mee Goreng Bertukar Tan4h Li4t Berul4t, Ramai Dah ‘Kena’ Di Gerai Berh4ntu Parit-Manong

Lelaki ini berk0ngsikan pengalam4n ser4mnya apabila bekerja sebagai pemandu lori hampir 10 tahun. Seperti yang …

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *