“Nasib baik tak tan4m” – Lelaki Disahkan Meningg4l Oleh Doktor ‘Terjaga’ Betul-betul Sebelum Masuk Kvbur Sebab…

Ibar4t diberi peluang kedua, macam tu lah agaknya perasaan keluarga dari India ni bila sesuatu berlaku semasa mereka sedang uruskan j3nazah anaknya yang diisytiharkan mat1 oleh doktor.

Menurut The Independent, Mohammad Furqan telah terlibat dalam kem4langan pada 21 Jun hingga menyebabkan dia c3dera par4h dan terpaksa dirawat di hospital selama berhari-hari sebelum dia disahkan meningg4l pada hari Isnin, 1 Julai lalu.

Abang Furqan, Mohammad Irfan berkata, selepas adiknya ini disahkan meningg4l, mereka telah membawa jenazah adiknya untuk dikebumikan dan segala persiapan peng3bumian dah disiapkan. Kubur pun dah gali.

Kami terkejut, masa tengah buat persiapan peng3bumian, kami terlihat otot Furqan bergerak”

Furqan yang berusia 20 tahun ini bangun betul-betul sebelum dia dit4nam di dalam kubur.

Terkejut dengan apa yang mereka lihat, keluarga ini terus menghantar Furqan ke hospital Ram Manohar dan bila diperiksa, doktor di sana menemui yang remaja ini masih hidvp lagi!

“Pesakit ni dalam keadaan kr1tik4l, tapi dia bukan m4ti ot4k. Nadi dia berdenyut, tekanan d4rah dan refleksnya masih berfungsi. Dia sekarang dah diberikan bantuan pernafasan.” – Ketua pegawai perubatan Lucknow Narendra Agarwal

Rupa-rupanya, Furqan disahkan meninggal oleh doktor selepas keluarga dia memberitahu pihak hospital yang mereka kekvrangan duit untuk terus bayar yuran hospital.

“Kami dah bayar INR700,000 (RM41,507) kepada hospital swasta tersebut dan bila kami beritahu yang wang kami tak mencukupi, mereka mengesahkan Furqan meningg4l.”

Ketua pegawai perubatan berkata yang mereka akan mengambil serius tentang insid3n ini dan akan membuat siasatan dengan teliti.

Macamlah tak ada cara lain untuk settlekan masalah kewangan selain dari sahkan pesakit tu m4t1 kan? Mana intergrit1 doktor kat hospital tu?

About admin

Check Also

Mee Goreng Bertukar Tan4h Li4t Berul4t, Ramai Dah ‘Kena’ Di Gerai Berh4ntu Parit-Manong

Lelaki ini berk0ngsikan pengalam4n ser4mnya apabila bekerja sebagai pemandu lori hampir 10 tahun. Seperti yang …

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *