Bers4lah Ed4r D4dah, Ibu Tunggal 9 Anak Mer4ung Dijatuhkan Hukum4n M4ti

Setiap yang melakukan jen4yah pasti akan ada hukum4n yang menanti. Walaupun kadang kala ia dilihat seperti satu tindakan kej4m, namun bila mengingatkan kembali jen4yah yang dilakukan, sememangnya hukum4n tersebut wajar.

Meraung luah mahkamah

@seehuadaily女渔贩拥毒罪名成立 #诗华日报 #TikTok新闻 #沙巴 #sabah #法庭 #court #罪犯 #guilty #刑法 #毒品♬ original sound – 诗华日报 See Hua Daily

Namun, hati siapa yang tidak tersentuh melihat seorang ibu tunggal yang menyara sembilan orang anak mer4ung selepas dijatuhkan hukum4n m4ti oleh mahkamah apabila didapati menged4r dad4h jenis sy4bu.

Video seorang wanita berusia 50an meraung sambil dibawa oleh pihak polis selepas mendengar hukum4n yang diterima yang dikongsikan akuan TikTok bernama @seehuadaily benar-benar mervntuh hati.

Dalam video tersebut jelas kedengaran wanita tersebut yang juga seorang nelayan bertanya siapa yang akan menjaga anak-anaknya kelak andai dia dijatuhkan hukum4n.

Sedihnya tengok makcik ni
Sehubungan dengan perkongsian tersebut, rata-rata warganet telah meninggalkan pelbagai komen diruangan TikTok akhbar berbahasa Mandarin itu.

Ada yang menzahirkan rasa kasihan melihat seorang wanita sudah berusia terpaksa melalui hukum4n dunia sedangkan masih ada sembilan orang anak yang perlu ditanggung diluar sana.

Mungkin bukan orang jah4t, cuma keadaan memaksa

Kesian sangat tengok

Terbayang mak sendiri

Boleh jadi wayang je ni

Walau bagaimanapun, ada juga yang mengatakan perkara seperti itu kerap terjadi diluar mahkamah dan ia seperti satu sandiwara untuk meraih perhatian umum.

Memang biasa hadap perkara macam ni

Kita tak tahu hal yang sebenar

Apa-apa pun semoga video yang tular berkenaan menjadi ikhtibar kepada semua andai terniat mahu melakukan sesuatu perkara yang jenay4h yang pastinya mengund4ng pad4h.

Sumber: TikTok @seehuadaily / OMM

About admin

Check Also

[Video] Sanggvp Bah4yakan Diri Demi Sesuap Nasi, Lelaki Cuci Longkang Tersvmbat Di Tengah Lebuh Raya Dipuji Ramai

Tak semua orang sanggup membah4yakan diri demi sesuap nasi lebih-lebih lagi kerja yang dilakukan adalah …

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *