[Video]“Nasib baik tak bersep4h” – Aksi Melulu Pemuda Berbasikal Tuk4r Lane Buat Netizen ‘Seri4u’

Sejak kebelakangan ini, sering juga kita dengar cerita-cerita tentang pengguna basikal yang menunggang secara berbah4ya di jalan raya. Boleh kata hampir setiap minggu, pasti ada video rakaman berkaitan pengguna basikal yang akan tul4r di media sosial.

Baru-baru ini, tular di laman Facebook berkenaan seorang pengguna basikal ny4ris dil4nggar kereta akibat menukar lorong laluan di jalan raya.

Video berdurasi seminit itu dikongsi melalui rakaman dashcam oleh pengguna bernama Galvin Achai. Menurut sumber, kej4dian itu berlaku pada awal pagi ketika lelaki ini sedang menghantar dua orang anaknya ke sekolah di sekitar kawasan Bintawa, Kuching.

 

Basikal tersebut dilihat datang dari arah kanan jalan sebelum tiba-tiba cuba menukar arah ke belah kiri ketika kereta tersebut sudah cuba untuk mengel4k. Hal ini mengakib4tkan kereta tersebut terpaksa menekan brek kecemasan untuk elak dari mel4nggar pemuda berbasikal itu.

 

Pemuda berbasikal itu bernasib baik kerana pemilik kereta tersebut peka dengan sitvasi walaupun keadaan di sekitar agak gelap dan basikal itu tidak mempunyai lampu.

Seharusnya, pengguna basikal harus lebih berhati-hati melalui jalan raya kerana mereka merupakan golongan yang lebih terded4h dengan keced3raan jika berlaku sebarang kem4langan.

Rata-rata pengguna di laman Facebook mengecam tindakan lelaki berbasikal yang bersikap semb3r0no itu. Ada juga yang memuji tindakan penuh peka dari pemuda tersebut yang berjaya menekan brek tanpa mengakib4tkan kem4langan.

Nak berbasikal tu tak sal4h, tapi kita perlulah jaga keselamatan diri dan pengguna jalan raya yang lain juga.

Sumber : LobakMerah

About admin

Check Also

[Video] Sanggvp Bah4yakan Diri Demi Sesuap Nasi, Lelaki Cuci Longkang Tersvmbat Di Tengah Lebuh Raya Dipuji Ramai

Tak semua orang sanggup membah4yakan diri demi sesuap nasi lebih-lebih lagi kerja yang dilakukan adalah …

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *